7 ožujka, 2022

5 jednostavnih koraka za kreiranje digitalne marketinške strategije

Share this

Želite kreirati svoju prvu digitalnu marketinšku strategiju? Bez obzira jeste li mala tvrtka koja tek počinje s radom ili želite osvježiti svoju trenutnu strategiju, ovih pet jednostavnih koraka pomoći će vam da započnete.

Prvi korak: Odredite ciljeve

marketinški ciljevi

Prvo što trebate učiniti je postaviti ciljeve. Cilj je određeni rezultat ili ishod koji želite postići svojom digitalnom marketinškom strategijom. Možete imati više ciljeva, ali važno je da svaki ima mjerljive podatke i zadane vremenske okvire.

Na primjer, ako želite više prometa na vašoj web stranici, možete postaviti kao cilj povećanje broja posjeta na web stranicu za 20% u sljedeća tri mjeseca. Ili ako želite poboljšati stopu konverzije (npr. broj posjetitelja koji postanu kupci ili klijenti), možete postaviti kao cilj povećanje broja konverzija za 25% u sljedeća dva mjeseca.

Drugi korak: Identificirajte svoju ciljanu publiku

ciljana publika

Nakon što ste zacrtali ciljeve, vrijeme je da odredite tko će biti najviše zainteresiran za ono što nudite. Ovdje radite istraživanje tržišta. Morate znati demografske podatke kao što su dob, spol, razina prihoda i slične informacije o ljudima za koje je najvjerojatnije da će kupovati od vas.

Ako već imate kupce, možete koristiti njihove podatke za izradu idealnog profila kupaca. Na primjer, ako su većina vaših kupaca žene, u dobi od 25 do 34 godine i žive u Zagrebu, tada možete upotrijebiti te podatke za ciljanje sličnih ljudi svojim digitalnim marketinškim kampanjama.

Ako nemate te podatke, tada možete upotrijebiti svoje znanje o industriji i profile kupaca od konkurencije.

Treći korak: Odaberite način na koji ih želite doseći

kanali digitalnog marketinga

Nakon što prikupite sve te podatke, vrijeme je da počnete razmišljati o tome kako ih najbolje kontaktirati, bilo da se radi o plaćenom oglašavanju, optimizaciji za tražilice (SEO), marketingu sadržaja (content marketing), email marketingu, marketingu na društvenim mrežama ili influencerskom marketingu.

Postoji mnogo različitih načina na koje se možete oglašavati, ali neće svi biti prikladni za vaše poslovanje i budžet. Na primjer, ako prodajete proizvod koji ima etablirani brend kao što je Nike ili Adidas, oglašavanje na društvenim mrežama moglo bi najbolje funkcionirati jer ljudi već imaju ideju o tome što žele kada vide ove logotipe na svojim feedovima.

Međutim, ako ciljate na kupce koji još ne znaju mnogo o vašem brendu ili proizvodu, SEO (optimizacija za tražilice) bi bio bolji način, jer im pomaže da pronađu informacije putem tražilica poput Googlea.

Četvrti korak: Odredite oglašivački budžet

marketinški budžet

Nakon što odlučite koje marketinške kanale želite koristiti, važno je postaviti realan budžet. Ne pokušavajte raditi sve odjednom i nemojte previše trošiti na kampanje koje možda neće biti učinkovite. Počnite s malim i povećavajte svoju potrošnju postupno kako vidite rezultate.

Ako ste početnik, najbolje je odabrati jedan po jedan kanal i vidjeti kakav će biti rezultat prije nego što dodate još jedan u miks.

Na primjer, ako planirate koristiti Google oglase, možete koristiti Googleov planer ključnih riječi da biste otprilike vidjeli koliko ćete platiti svaki put kada netko klikne na vaš oglas.

Neće svi ljudi koji kliknu vaš oglas i posjete vašu web stranicu postati kupci. Stoga ćete morati proučiti stopu konverzije svojih kupaca.

Pogledajmo pojednostavljeni primjer:

Pretpostavimo da je stopa konverzije na vašoj web stranici 10%. To znači da će od svakih 100 ljudi koji kliknu na vaš oglas njih 10 kupiti od vas (ako ne znate koja je stopa konverzije na vašoj stranici vrijeme je da kreirate Google analytics račun i krenete mjeriti). S ovom informacijom možemo saznati koliko nas je koštao svaki kupac tako da podijelimo ukupni budžet s brojem kupaca koje smo stekli na kraju kampanje.

Recimo da nam je mjesečni budžet za Google oglase 1000kn i da smo u mjesec dana trajanja kampanje stekli 23 kupca.

To znači da nas akvizicija jednog kupca košta 43,47kn (1000kn/23).

Sada možemo usporediti ovu brojku s količinom novca koju zaradimo od prodaje da vidimo jesu li naši oglasi isplativi ili ne.

Recimo da prodajemo majice za 200kn i da nam je profitna marža 20%. To znači da svaki put kad netko od nas kupi jednu majicu, mi ostvarimo 40 kuna neto profita.

Dakle, da bismo dobili jednog kupca putem Google oglasa to nas košta 43,47kn, a zaradimo 40kn (ako kupac kupi samo jednu majicu).

40kn - 43,47 kn = -0,47kn neto profita po kupcu.

Znači, ako kupac kupi samo jednu majicu mi na toj transakciji gubimo -0,47kn, jer smo platili 43,47 Googlu za tog kupca.

Iz ovog izračuna možemo vidjeti da, ako kupac kupi samo jednu majicu, naši Google oglasi nisu isplativi i trebamo napraviti neke izmjene.

Ipak, možda kupci kupuju više od jedne majice. Trebamo izračunati ukupan profit ostvaren od kupaca koje smo dobili putem Google oglasa. Ako je taj broj veći od 1000kn (što je naš mjesečni budžet za oglašavanje) znači da smo u plusu i da je kampanja isplativa.

Peti korak: Mjerite i analizirajte rezultate

marketing analitika

Posljednji korak je praćenje i mjerenje rezultata vaše strategije digitalnog marketinga. Iz prethodnog koraka vidite koliko je važno mjeriti i pratiti, jer ćete jedino tako znati da li vam je ulaganje u marketing isplativo. Za to možete koristiti analitički alat kao što je Google Analytics za praćenje prometa na web stranici.

I to je to! Ovih pet jednostavnih koraka pomoći će vam da kreirate uspješnu strategiju digitalnog marketinga za vaše poslovanje. Ne zaboravite pratiti svoje rezultate i po potrebi unositi izmjene kako biste mogli nastaviti ostvarivati svoje ciljeve.

Saznajte više o digitalnom marketingu. Pročitajte naš besplatni vodič: "Digitalni marketing - Ultimativni vodič za početnike". Pokriva sve što trebate znati o digitalnom marketingu i kako započeti.

Verificirani programi

Programi obrazovanja su verificirani od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja i Agencije za strukovno obrazovanje i obrazovanje odraslih (ASOO) te se upisuju u e-Radnu knjižicu.

Iskustvo u provedbi programa

Učilište ima više od 20 godina iskustva u obrazovanju odraslih. Kroz obrazovne programe dosad se školovalo više od 2500 polaznika, a na učilištu predaje preko 30 stručnjaka iz različitih područja.

Verificirana online nastava

Online nastavu provodimo na svim programima osposobljavanja te programima usavršavanja. Nastava se izvodi putem Zooma u terminima  navedenim u detaljima svakog od programa.