Digitalni marketing se neprestano razvija i da biste ostali u toku trebate ići u korak s najnovijim trendovima i tehnikama. Bilo da ste početnik ili iskusan marketinški stručnjak, postoje određene vještine koje bi trebali znati. Evo 7 vještina digitalnog marketinga koje definitivno trebate naučiti.
Naučite kako ostvariti besplatne posjete na vašu web stranicu pomoću SEO-a
SEO se odnosi na proces optimizacije web stranice tako da bude vidljiva na stranicama tražilice. Na primjer, ako tražite "najbolji restorani Dubrovnik" na Googleu, rezultati koje vidite ispod oglasa su organski odnosno neplaćeni. Organski rezultati se sastoje od web stranica koje su optimizirane tako da se visoko rangiraju prema relevantnim ključnim riječima.
Najbolji dio SEO-a kao marketinškog alata je da kada ga svladate i visoko se rangirate u tražilicama poput Googlea, dobivate besplatane posjete.
Poticanje besplatnog prometa na web stranicu uz SEO jedna je od ključnih vještina koje morate svladati ako želite svoje marketinške aktivnosti podići na višu razinu.
Svladajte PPC - plaćeni promet s plaćanjem po kliku
Pay per click (PPC) ili Plaćanje po kliku - Plaćeni promet jedan je od moćnijih alata u vašem digitalnom marketinškom arsenalu – ako ga pravilno koristite. U osnovi, plaćate Googleu i Facebooku da koji pirkazuju vaše oglase preko kojih posjetitelji dolaze do vaše web stranice ili ponude.
Plaćeni promet odnosi se na ostvarivanje prometa putem reklama koje ste platili. Na primjer, ako koristite Google Ads za pretraživačke kampanje, svaki put kada netko pretražuje pojam povezan s vašom tvrtkom, Google će prikazati vaš oglas.
Plaćeni promet može biti vrlo učinkovit u poticanju dodatnog prometa na web stranicu, generiranju potencijalnih klijenata za vaše poslovanje i pomoći vam da ostvarite veći prihod.
Naučite graditi newsletter email listu
Email marketing odnosi se na slanje emailova vašim pretplatnicima u kojima ponekad promovirate svoje usluge ili proizvode. Slanje emaila je skoro besplatno za vašu tvrtku, ali zahtijeva od vas da konstantno gradite listu email pretplatnika koji žele primati emailove od vas.
Email marketing jedna je od najboljih vještina digitalnog marketinga jer vam omogućuje da izgradite odnos s pretplatnicima i stečeno povjerenje upotrijebite kako biste ostvarili veću prodaju.
Kada šaljete emailove, važno je da budu dobro napisani i zanimljivi kako bi ih ljudi zapravo otvorili. Neka vaš newsletter bude koristan. Baš kao i kod objava na blogu, trebate uključiti sadržaj koji je vrijedan vašim čitateljima.
Nemojte samo prodavati, prodavati i prodavati – ako u svakom newsletteru uvijek pokušavate samo nešto promovirati, ljudi će otkazati pretplatu i prestati čitati.
Naučite izrađivati sletne odredišne stranice (landing pages)
Sletne stranice su dijelovi web stranice na koje posjetitelji dolaze kada kliknu na oglas ili link unutar neke druge web stranice.
Ono što definitivno ne želite je uvijek slati sve posjetitelje isključivo na vašu početnu stranicu. Ponekad ćete imati posebne ponude, kao što su popusti ili ponude sa istekom roka trajanja. Vaš proizvod ili uslugu možete nuditi različitim segmentima tržišta kojima se možete obraćati koristeći različite sletne stranice kako bi ponudu skrojili točno njima.
Pojmovnik digitalnog marketinga
Preuzmite naš besplatni pojmovnik digitalnog marketinga!
Svrha odredišnih stranica je zadržati posjetitelje na vašoj web stranici nakon što kliknu na oglas, što se postiže stavljanjem relevantne ponude na centralno mjesto. To znači da im želite iznimno olakšati poduzimanje željene radnje (npr. pretplatiti se na vašu newsletter listu, kupiti proizvod itd.) i eliminirati distrakcije na ostale dijelove vaše web stranice.
Zbog toga je važno da na odredišnoj stranici imate jasan poziv na akciju. Tekst i dizajn trebali bi usmjeriti pozornost čitatelja na akciju koju trebaju poduzeti. Na primjer, ako pokušavate navesti čitatelje da se pretplate na vašu newsletter listu, možda ćete htjeti veliki, privlačan gumb na kojem piše "Pretplati se i ostvari 10% popusta".
Evo nekoliko primjera iz prakse za odredišnu stranicu koje treba imati na umu:
- Odaberite privlačan naslov - Naslov je jedan od najvažnijih elemenata vaše odredišne stranice jer ćete njime privući pažnju svojih čitatelja. Osmislite naslov koji je jednostavan i jasan, a istovremeno im daje uvid u ono što nudite.
- Stavite fotografije visoke kvalitete ili slike proizvoda - Ovi će vam vizualni prikazi pomoći da privučete pozornost posjetitelja. Ako je moguće, pokažite različite značajke onoga što prodajete, kao i prednosti.
- Neka svrha vaše odredišne stranice bude očita - Vaši posjetitelji moraju razumjeti što nudite, stoga se pobrinite da to odmah znaju.
- Neka vaš tekst bude jezgrovit - Ne želite preopteretiti ili zbuniti svoje posjetitelje, stoga izbjegavajte velike blokove teksta i uključite samo najvažnije informacije.
Naučite content marketing (marketing sadržaja)
Cilj content marketinga je izraditi sadržaj koji je toliko koristan da stvara interes i potiče ljude da poduzmu akciju (npr. pretplate se na vaš blog, lajkaju vašu stranicu, kupe vaš proizvod itd.).
Važno je napomenuti da morate stvoriti sadržaj koji je kvalitetan i koristan kako biste zadobili povjerenje svojih čitatelja. Ako možete pružiti vrijednost tako što ćete im pomoći riješiti problem ili im olakšati život, vjerojatnije je da će u budućnosti poslovati s vama.
Evo nekoliko bitnih stvari za content marketing koje treba imati na umu:
Upoznajte se sa 5 faza svijesti kupaca i kako stvoriti sadržaj za svaku fazu. Nemojte pisati sadržaj samo radi pisanja sadržaja. Umjesto toga, stavite se u kožu svojih čitatelja i shvatite s čime se oni bore ili o čemu žele saznati više. Zatim izradite sadržaj koji odgovara njihovim specifičnim potrebama.
Izostavite promotivni jezik - Ako želite da vam ljudi vjeruju kao izvoru informacija, onda ne možete stalno promovirati svoje proizvode. Pišite o svojoj ponudi kada je to relevantno, ali nemojte sipati svoje linkove po cijelom članku bez konteksta.
Uključite vizuale - Vizuali će vaš sadržaj učiniti privlačnijim i lakšim za čitanje. To uključuje fotografije, grafikone, infografike itd., koji ne samo da privlače pozornost, već i pomažu bržem prenošenju ideja.
Iskoristite ključne riječi - Optimizirajte svoj sadržaj za SEO svrhe uključivanjem relevantnih ključnih riječi (i ključnih fraza) gdje je to prikladno. Nemojte ih stavljati gdje god možete jer se to smatra neželjenim sadržajem i dugoročno vam može naštetiti.
Radite na optimizaciji stope konverzije vaše web stranice (CRO)
Optimizacija stope konverzije, ili CRO (Conversion rate optimization) kako se često naziva, izvrstan je način da izvučete maksimum iz svih vaših digitalnih marketinških aktivnosti.
Cilj CRO-a je povećati konverzije finim podešavanjem vaše web stranice kroz A/B testiranje kako bi se više prilagodila vašem ciljnom tržištu. Potrebno je ukloniti sva uska grla koja bi mogla spriječiti vaše posjetitelje da poduzmu željenu radnju, a pritom im pružiti ono što im je potrebno.
Neki osnovni savjeti za dobar CRO uključuju:
- Neka vaš poziv na akciju (CTA - call to action) bude istaknut - Ako želite da ljudi poduzmu akciju, olakšajte im da to učine. Nemojte zakopavati svoj CTA u podnožje stranice gdje ga nitko neće vidjeti.
- Koristite uvjerljivo pisanje (persuasive copywriting) - Riječi koje odaberete mogu odrediti hoće li netko poduzeti nešto ili ne, stoga se svakako poigrajte različitim frazama.
- Testirajte svoje forme za unos - Obrasci su jedan od najvažnijih interaktivnih elemenata na web stranici pa osigurajte da su dizajnirani za konverzije.
- Koristite signale povjerenja - Neki od primjera su izjave kupaca, nagrade, certifikati itd
- Analizirajte svoje konkurente - Uvijek je korisno malo istražiti konkurenciju kako biste mogli vidjeti što rade ispravno i gdje biste mogli biti bolji.
Naučite koristiti Google Analytics
Google Analytics je izvrstan alat koji morate znati koristiti. To je učinkovit način za praćenje i mjerenje prometa na webu, kao i za praćenje različitih aspekata vaših marketinških kampanja (npr. klikovi, konverzije, prosječne vrijednosti narudžbe).
Prvi korak je kreiranje GA računa, što će vam omogućiti prikupljanje informacija sa vaše web stranice. To uključuje stvari kao što su: odakle posjetitelji dolaze (npr. Google pretraživanja ili plaćene oglasne kampanje), koje stranice posjećuju i putove kojima se kreću na vašoj web stranici.
Nakon što saznate ove pojedinosti, možete pratiti statistiku u stvarnom vremenu i povijesne podatke kako biste dobili uvid u ponašanje posjetitelja. Te se informacije mogu koristiti za utvrđivanje s kojim sadržajem imaju najviše interakcije, te kako općenito poboljšati funkcionalnost svoje stranice.
Saznajte više o digitalnom marketingu. Pročitajte naš besplatni vodič: "Digitalni marketing - Ultimativni vodič za početnike". Pokriva sve što trebate znati o digitalnom marketingu i kako započeti.