7 ožujka, 2022

Uvod u Google oglašavanje (Google Ads)

Google oglasi mogu biti izvrstan način za povećanje prometa na vašoj web stranici i generiranje više potencijalnih kupaca i prodaje. Međutim, ako niste upoznati s Google ads platformom, može biti teško znati odakle početi. U ovom tekstu pokazati ćemo vam što trebate znati o Google oglasima ako ste početnici.

Što su Google oglasi i kako rade

Google Ads (bivši Google Adwords) je Googleova platforma za online oglašavanje. Omogućuje tvrtkama da oglašavaju svoje proizvode i usluge koristeći različite formate, uključujući tekstualne oglase, slikovne oglase (banneri), video oglase i još mnogo toga.

test

Google Ads platforma

Platforma Google Ads radi tako da preko nje kreirate reklamnu kampanju i postavljate grupe oglasa unutar kampanje. Svaka grupa sadrži jedan ili više oglasa sa jednom ili više ključnih riječi. Ključne riječi su riječi koje korisnici mogu upotrijebiti kada traže proizvode ili usluge povezane s vašima (npr. “knjigovođa zagreb” ili “najbolje tenisice za trčanje”) na Googlu.

Ako želite, oglas možete prikazivati samo određenim demografskim kategorijama kao što su dob, spol i lokacija kako bi dobili relevantnije posjete. Također imate mogućnost ciljanja svojih oglasa na temelju interesa ili ponašanja korisnika koji mogu biti slični onima vaših kupaca (na primjer, ljudi koji su zainteresirani za automobile mogu vidjeti oglase za osiguravajuća društva za automobile).

Platit ćete Googleu svaki put kada netko klikne na vaš oglas i posjeti vašu web stranicu, stoga je važno pobrinuti se da ciljate prave ljude s relevantnim ključnim riječima kako ne biste rasipali novac na klikove ljudi koji nisu vaša ciljana publika.

Google oglasi primjer

Primjer oglasa koji se pojavljuju na Google za ključnu riječ "tenesice za trčanje"

Vrste Google oglasa

Kako biste izradili uspješnu Google Ads kampanju, važno je razumjeti različite vrste oglasa koje su vam dostupne i kako svaka od njih funkcionira.

U nastavku ćemo spomenuti najčešće formate oglasa:

Tekstualni oglasi: tekstualni oglasi najjednostavniji su tip oglasa i uglavnom se sastoje od naslova, dva retka teksta i URL-a za prikaz. Mogu se prikazati na vrhu ili dnu stranica s rezultatima Google pretraživanja, na YouTube videozapisima (umetnutim) i na drugim mjestima gdje bi ljudi mogli tražiti informacije povezane s vašom tvrtkom.

Google tekst oglasi primjer

Primjer Google tekstualnog oglasa

Slikovni oglasi: slikovni oglasi slični su tekstualnim oglasima, ali također uključuju sliku uz tekst. To vam daje više prostora da prikažete ono što vaš proizvod ili uslugu čini jedinstvenim. Slikovni oglasi mogu se koristiti na stranicama rezultata Google pretraživanja, YouTube videozapisima i drugim web stranicama koje koriste Google prikazivačku mrežu u obliku web bannera.

Google display oglasi primjer

Primjer slikovnog oglasa (banner)

Video oglasi: video oglasi slični su slikovnim oglasima, ali uključuju kratki video umjesto slike. Mogu se koristiti na YouTube videozapisima (in-stream) i na drugim web stranicama koje koriste Google prikazivačku mrežu.

Google video oglasi primjer

Primjer Google video oglasa (Youtube)

Shopping oglasi: Shopping oglasi su vrsta formata oglasa koji tvrtkama omogućuje da prikažu svoje proizvode sa slikama, cijenama i drugim pojedinostima izravno na stranicama rezultata pretraživanja. To pomaže kupcima da pronađu upravo ono što traže.

Google shopping oglasi primjer

Primjer Google shopping oglasa

Postoji još nekoliko drugih vrsta oglasa na koje možete naići na Googleu, kao što su oglasi za instalaciju aplikacije i oglasi samo za pozive. Oglasi za instalaciju aplikacije omogućuju ljudima da preuzmu vašu mobilnu aplikaciju izravno iz oglasa, a oglasi samo za pozive omogućuju ljudima da nazovu vašu tvrtku izravno iz oglasa bez potrebe da posjećuju vašu web-lokaciju što je korisno za lokalne usluge (npr. vodoinstalater).

Prednosti korištenja Google oglasa

Reklamiranje na Googlu može biti izvrstan način da dosegnete nove klijente i povećate vidljivost svoje tvrtke.

Neke od prednosti korištenja Google oglasa uključuju:

  • Povećana vidljivost: s Google oglasima imate mogućnost da svoj oglas postavite pred ljude koji su već zainteresirani za ono što nudite u trenutku kada ste im portebni. To je zato što se oglasi prikazuju na temelju korisničkih pojmova za pretraživanje (ključnih riječi) ili povijesti pregledavanja.
  • Isplativost: Google Ads je pristupačan oblik oglašavanja koji može pomoći tvrtkama da dosegnu svoju ciljanu publiku bez gubitka novca. Plaćate samo kada netko klikne na vaš oglas, stoga je važno paziti da ciljate ljude koji su zainteresirani za ono što nudite. 
  • Jednostavan za korištenje: Ovisno o vašoj ponudi Google Ads se može postaviti za manje od pet minuta, što znači da je to jednostavan način za tvrtke koje nemaju vremena ili resursa da troše na tradicionalne metode oglašavanja kao što su kampanje u tiskanim medijima. Sučelje je također jednostavno za korištenje i intuitivno pa čak i ako niste tehnički potkovani, i dalje ćete moći koristiti Google Ads. Googleov cilj je zarada od tvrki koje koriste Google ads platformu stoga se uvijek trudi što više olakšati izradu oglasa i korištenje platforme.

Postoje mnoge druge prednosti korištenja Google Adsa, ali ove su neke od najvažnijih za tvrtke koje tek počinju. Kako se budete bolje upoznavali s platformom i načinom na koji ona radi, možete početi prilagođavati svoje kampanje potrebama vašeg poslovanja.

Kako izraditi uspješnu Google Ads kampanju?

Kako biste izradili uspješnu Google Ads kampanju, morate imati na umu nekoliko stvari:

  • Ciljajte relevantne ljude: provjerite ciljate li prave osobe s relevantnim ključnim riječima. Inače, oni možda neće pronaći ono što traže kada dođu na vašu odredišnu stranicu, a vi ćete svejedno platiti za taj klik. Na primjer, ako ste vlasnik trgovine za kućne ljubimce, ne biste željeli ciljati ljude koji pretražuju ključnu riječ "vodoinstalateri" jer oni neće biti zainteresirani za vaše proizvode. Međutim, možete ciljati ključne riječi kao što su "hrana za kućne ljubimce", "igračke za pse" itd.
  • Izradite učinkovite oglase: tekst oglasa jednako je važan kao i ključne riječi koje ciljate. Provjerite je li vaš oglas privlačan i relevantan za ono što ljudi traže.
  • Optimizirajte svoju odredišnu stranicu: odredišna stranica (landing page) na koju šaljete ljude nakon što kliknu na vaš oglas jednako je važna kao i sam oglas! Provjerite je li jednostavna za korištenje, pruža li sve potrebne informacije i ima li jasan poziv na akciju (call to action).
  • Mjerite rezultate: važno je da pratite koliko ljudi klikne na vaše oglase. To će vam omogućiti da u skladu s tim izvršite prilagodbe i poboljšate buduće kampanje.

Pogreške koje treba izbjegavati prilikom pokretanja Google Ads kampanje

Postoji nekoliko uobičajenih pogrešaka koje početnici čine prilikom pokretanja Google Ads kampanje, a koje mogu naštetiti rezultatima:

  1. Ciljanje pogrešne publike: Ovo je jedna od najvećih pogrešaka koje ljudi čine. Ili ciljaju preširoku publiku ili ne ciljaju nikakve specifične ključne riječi i samo se oslanjaju na opće pojmove za pretraživanje. Kao rezultat toga, njihove oglase vide ljudi koji možda uopće nisu zainteresirani za njihove proizvode/usluge. Na primjer, ako ste vlasnik trgovine za kućne ljubimce, ciljanje ljudi koji pretražuju "hranu za pse" mnogo je učinkovitije od ciljanja ljudi koji samo traže "hranu".
  2. Neučinkoviti tekst oglasa: Još jedna uobičajena pogreška je korištenje neučinkovitog teksta oglasa, koji nema učinak kod korisnika niti ih potiče na radnju (npr. klik na oglas).
  3. Nepraćenje konverzija: posljednja pogreška koju početnici čine kada pokreću Google Ads kampanju je neuspješno praćenje stope konverzije (što znači da ne znaju koliko ljudi klikne i zatim kupi). Bez ovih informacija nemoguće je znati je li vaša oglasna kampanja uspješna ili ne!

Google oglašavanje može biti izvrstan način za privlačenje prometa na vašu web stranicu, ali važno je zapamtiti da je za izradu uspješnih kampanja potrebno vrijeme i trud. 

Ako želite naučiti kako izraditi učinkovite Google oglase, nema boljeg načina od toga da vam sve pokažu profesionalci koji se time bave svaki dan.

Saznajte više o digitalnom marketingu. Pročitajte naš besplatni vodič: "Digitalni marketing - Ultimativni vodič za početnike". Pokriva sve što trebate znati o digitalnom marketingu i kako započeti.

Verificirani programi

Programi obrazovanja su verificirani od strane Ministarstva znanosti i obrazovanja i Agencije za strukovno obrazovanje i oborazovanje odraslih (ASOO) te se upisuju u e-Radnu knjižicu.

Iskustvo u provedbi programa

Učilište ima više od 18 godina iskustva u obrazovanju odraslih. Kroz obrazovne programe dosad se školovalo više od 2500 polaznika, a na učilištu predaje preko 30 stručnjaka iz različitih područja.

Verificirana online nastava

Online nastavu provodimo na programima: Knjigovođa, Stručnjak za internet marketing i Voditelj pripreme i provedbe EU projekata. Na programu Propedeutika psihoterapije provodi se kombinirana nastava.