Jeste li početnik u svijetu digitalnog marketinga? Ako je tako, vjerojatno se trenutno suočavate s nekoliko izazova. Ne brinite – niste sami! U ovom tekstu raspravljati ćemo o pet uobičajenih izazova digitalnog marketinga s kojima se susreću početnici i kako ih savladati. Započnimo!
Izazov 1: Ne znate gdje se nalaze vaši kupci online (i kako doći do njih)
Početnicima može biti teško ustanoviti gdje su njihovi klijenti na internetu i kako do njih doći. Zašto? Danas postoji vrlo mnogo platformi i teško je znati koja je najbolja za vašu tvrtku ili brend.
Da biste prevladali ovaj izazov, trebate razumjeti gdje se vaši klijenti nalaze online i kako provode svoje vrijeme. Na primjer, ako su vaši kupci na Instagramu, trebali biste biti i vi! Kako to ustanoviti? Započnite istraživanjem. Provjerite svoje konkurente i pogledajte gdje oglašavaju svoje proizvode ili usluge. Također, upotrijebite zdrav razum. Ako su vaše ciljano tržište jako mladi ljudi, oni najvjerojatnije provode puno vremena na platformama kao što su Instagram i Snapchat.
Nakon što ste dobro razumjeli online navike svojih kupaca, bit će vam puno lakše doći do njih na platformama koje najčešće koriste.
Izazov 2: Ne znate koji sadržaj kreirati
Još jedan uobičajeni izazov s kojim se početnici susreću jest kako znati točno koji sadržaj kreirati. To često proizlazi iz straha od stvaranja lošeg sadržaja ili neznanja što publika želi vidjeti.
Najbolji način za prevladavanje ovog izazova je slušanje vaše publike odnosno vašeg tržišta. O čemu pričaju na društvenim mrežama? Koja pitanja imaju za vas putem emaila ili telefonskih poziva? Čitajte komentare na društvenim mrežama i forumima koji se tiču vašeg proizvoda ili vaše industrije općenito. Pažljivo slušajte i zabilježite te stvari jer će vam to pomoći u stvaranju sadržaja koji vašoj publici odgovara. To se može učiniti i putem anketa ili intervjua.
Također možete koristiti alate za istraživanje ključnih riječi kao što je Googleov planer ključnih riječi kako biste otkrili što ljudi traže na internetu.
Kako koristiti ove informacije? Na primjer, ako otkrijete da puno ljudi traži "kako pokrenuti posao", mogli biste izraditi sadržaj na ovu temu. Pod uvjetom da vaš proizvod ili uslugu možete povezati sa tom pretragom to je nešto što bi vašu publiku jako zanimalo.
To će vam pomoći da stvorite sadržaj koji je relevantan i koristan vašoj publici kako bi ga mogli lako pronaći na tražilicama poput Googlea. Kao dodatni bonus, ova strategija će također poboljšati SEO što znači i više prometa na vašu stranicu.
Izazov 3: Ne znate kako dovesti posjetitelje (promet) na vašu web stranicu
Jedan od najvećih izazova za početnike je kako dovesti promet na web stranicu odnosno prikazati vašu ponudu (proizvod ili uslugu) što većem broju relevantnih ljudi.
Za početak, trebali biste proizvesti kvalitetan sadržaj koji je vrijedan i koristan vašoj publici. Ovaj sadržaj bi se zatim trebao distribuirati putem društvenih mreža, email marketinga i drugih kanala na kojima su vaši potencijalni klijenti aktivni. Također možete koristiti plaćene metode oglašavanja kao što su Google ili Facebook oglasi kako biste brže dosegnuli veću publiku. U ovome vam može pomoći strategija digitalnog marketinga.
Pojmovnik digitalnog marketinga
Preuzmite naš besplatni pojmovnik digitalnog marketinga!
Izazov 4: Ne znate mjeriti rezultate
Jedna od najvećih pogrešaka početnika je da ne prate svoje rezultate. Bez praćenja podataka, teško je razumjeti što funkcionira, a što ne. To može dovesti do gubitka vremena i novca na neučinkovite marketinške kampanje.
Da biste izbjegli ovu pogrešku, trebali biste redovito pratiti svoje rezultate. To se može učiniti pomoću analitičkog alata kao što je Google Analytics. Praćenjem rezultata moći ćete vidjeti što radi, a što ne, te unijeti potrebne izmjene kako biste poboljšali svoje kampanje.
Izazov 5: Ne znate koristiti tehnologiju na ispravan način
Ovo se često svodi na nedostatak razumijevanja o tome kako vam tehnologija može pomoći da postignete svoje marketinške ciljeve. Na primjer, mnogi početnici ne koriste email marketing jer misle da je zastario ili više nije učinkovit.
Međutim, ovo ne može biti dalje od istine! Email je i dalje jedan od najučinkovitijih načina da dođete do svojih kupaca. Zapravo, prema studiji koju je napravio Litmus, e-mail marketing ima ROI (return on investment) od 3600%. To je zato što je e-pošta osobna i dolazi do kupaca izravno. Dodatni izazov je, naravno, kako povećati listu pretplatnika vašeg email newslettera i na koji ih način držati angažiranima, ali to je već tema za drugi tekst.
Da biste saznali više, pročitajte naš besplatni vodič: "Digitalni marketing - Ultimativni vodič za početnike". Pokriva sve što trebate znati o digitalnom marketingu i kako započeti.